Ondersteuning op afstand

Ondersteuning op afstand

Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om Teamviewer te downloaden. Al in het bezit van Teamviewer? Ga dan verder bij stap drie.

Vijf eenvoudige stappen:

  1. download Teamviewer via onderstaande knop;
  2. het gedownloade bestand uitvoeren of installeren;
  3. opstarten van Teamviewer (Reto Support);
  4. Geef ID op het scherm door via telefoonnummer: 035 - 603 23 05;
  5. wij kijken nu mee. Je kunt precies zien wat we doen en hoe de muis beweegt.

Downloaden

Ondersteuning
op afstand

Veelgestelde vragen

Reto MailCenter

Waarom zou ik digitale mailingen moeten versturen?

Het versturen van digitale mailingen is een must! E-mailmarketing is namelijk een van de meest effectieve- en best renderende marketing kanalen.

Voordelen

  • Relatief lage kosten per contact
  • Respons is goed meetbaar
  • Interactiviteit door doorkliklinks
  • Snel en eenvoudig op te stellen
  • Persoonlijk contact door personalisatie

Wanneer is Reto MailCenter een betere keuze dan Mailchimp?

Mailchimp is een relatief dure (Amerikaanse) oplossing. Hun servers staan in Amerika en dat is voor bepaalde organisaties vanwege privacy redenen geen optie! Zijn er meer dan 2000 e-mailadressen, dan is Reto MailCenter een geschiktere en voordeligere keuze dan Mailchimp. Mailchimp biedt geen persoonlijk support, iets wat veel MKB bedrijven juist wel als prettige of noodzakelijk ervaren. Reto MailCenter biedt dit wel! Wij zijn je graag van dienst met persoonlijk advies en support.

Toch mailen met Mailchimp, geen probleem. Reto is partner van Mailchimp. Vraag naar de mogelijkheden.

Kan ik met Reto MailCenter ook personaliseren?

Ja, je kunt met je mailing personaliseren met bijvoorbeeld een persoonlijke aanhef. Met personaliseren creëer je een betere response en een betere conversie.

Kan ik met jullie nieuwsbrieven software makkelijk nieuwsbrieven maken?

Ja, met onze nieuwsbrieven sofware kan je heel eenvoudig nieuwsbrieven maken. Je hebt hiervoor geen enkele technische kennis nodig.

Is jullie nieuwsbrieven software beschikbaar in andere talen?

Ja, onze nieuwsbrieven software is naast Nederlands ook beschikbaar in Engels, Duits en Spaans, Italiaans en Pools. Deze talen kunnen op gebruikersniveau worden ingesteld.

Kunnen meerdere personen tegelijk jullie email software gebruiken?

Ja, binnen de account kunnen meerdere mensen tegelijk aan het werk met de mailing software.

Worden mijn e-mailadressen verstrekt aan derden?

Nee, de e-mailadressen of persoonlijke gegevens worden op geen enkele manier aan derden verstrekt.

Zijn de nieuwsbrieven geoptimaliseerd voor mobiel?

Jazeker, met onze responsive editor kan je eenvoudig responsive nieuwsbrieven maken. De nieuwsbrieven zijn dan automatisch geoptimaliseerd voor het prettig lezen op alle mobiele apparaten.

Worden jullie nieuwsbrieven goed afgeleverd in de inbox?

Nieuwsbrieven versturen via Reto MailCenter betekent een goede aflevering van de mails in de inbox. Reto optimaliseert continu de verzendreputatie van haar servers zodat mailings goed aankomen in de inbox van de lezers i.p.v. de spamfolder.

Bemiddelen jullie ook in adressen?

Reto verhuurt, verkoopt verhandelt op geen enkele manier adressen! Wij raden ook ten zeerste af adressen te kopen. Reto faciliteert uitsluitend software waarmee klanten hun eigen relaties beheren.



Reto VoIP

Werkt elk VoIP toestel met Reto VoIP?

In principe zal elk toestel dat gebruik maakt van het SIP protocol moeten werken met Reto VoIP. Echter beschik je dan vaak niet over alle opties en mogelijkheden. Voor de toestellen die je bij ons bestelt geldt dat deze 100 procent werken. Voor een aantal overige toestellen hebben we ook beschreven wat de optimale instellingen zijn.

Reto VoIP app: Uitgaand bellen.

Is je app ingesteld, kies dan via de app een nummer uit je contactenlijst (alleen mogelijk bij iOS), uit je recente oproepen of toets een nummer in en druk op de beltoets. Je smartphone zet het gesprek op en de ontvanger ziet niet jouw mobiele telefoonnummer, maar juist jouw zakelijke nummer in zijn display.

Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de Reto VoIP app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de Reto VoIP app het nummer waar je naartoe wilt bellen. Vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt. Zo bel je dus ook zonder internet uit met je zakelijke nummer naar de klant. 

Let op: Bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.

Let op: Bij Android en iOS moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: ‘toestaan dat Reto VoIP het volgende doet: audio opnemen’ toestaan / Reto VoIP wil toegang tot de microfoon. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

Reto VoIP Portaal: Belgroep aanmaken.

1. Klik op 'Beheer'
2. Klik bij 'Doorschakelen' op 'Belgroep'
3. Klik op 'Toevoegen'
4. Geef de groep een 'Intern nummer (extensie)'
5. Geef de groep een 'Beschrijving'
6. Selecteer onder 'Bestemmingen' bij 'Gebruikers' de leden voor de Belgroep
7. Klik op 'Opslaan'

Reto VoIP Portaal: Belplan aanpassen.

1. Klik op 'Belplan'
2. Klik op 'Wijzigen' (symbool met potlood)
3. Klik op 'Stap toevoegen'
4. Vul een nieuwe 'Eindbestemming' in

Bestaand telefoonnummer meenemen.

Bij Reto VoIP kunnen we het vaste nummer uiteraard overnemen van je huidige provider. Hiervoor hebben wij een handig formulier opgesteld welke je nadat je klant van Reto VoIP bent geworden kunt invullen. Als we alle gegevens compleet hebben, zorgen wij dat je je oude nummer binnen 5 tot 10 dagen kan gebruiken via Reto VoIP.

Wij kunnen naast nationale nummers ook 088/085 nummers voor je registreren.

Gesprekskosten.

Als je belt met Reto VoIP gelden daar afhankelijk van je bestemming verschillende tarieven voor. Belangrijk om te weten is dat je altijd per seconde betaalt. Naar collega's die ook gebruik maken van Reto VoIP bel je sowieso gratis. Ook als je belt naar andere klanten van Reto VoIP rekenen wij geen gesprekskosten. Voor alle overige bestemmingen verwijzen we je naar een overzicht van onze gesprekstarieven.

Reto VoIP app: Hoeveel data verbruikt de app?

Een gesprek over 4G of 3G+ gebruikt ongeveer 0.2MB per minuut.

Reto VoIP app: Inkomende oproepen ontvangen.

Als je inkomende oproepen wilt ontvangen op de app, dan ga je in de app onder de menu-knop naar ‘Belplan’. Voeg vervolgens het nieuwe App-account toe aan het Belplan. Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘Gebruiker’ toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.

Als je gebeld wordt op de Reto VoIP App, hoor je bij iOS een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Bij Android hoor je je reguliere ringtoon. Je neemt het gesprek op door eerst op de melding te klikken, je telefoon te ontgrendelen, vervolgens de app te openen en op ‘Accepteer’ te klikken. Wil je sneller opnemen (en ja, dat wil je natuurlijk), swipe dan de melding naar links en het gesprek wordt sneller beantwoord.

Reto VoIP Portaal: Telefoon doorschakelen naar mobiel nummer.

1. Klik op 'Beheer'
2. Klik op 'Vast/Mobiel' onder de kop 'Doorschakelen'
3. Klik op 'Toevoegen'
4. Vul het telefoonnummer in met de volgende notatie: +31612345678
5. Vul een beschrijving in (later gemakkelijk terug te vinden in 'Belplan')
6. Kies bij 'Doorgeven van nummerweergave' voor 'Nummer van beller'
7. Klik op 'Opslaan'
8. Klik op 'Gebruikers'
9. Klik op 'Wijzigen' (symbool met potlood)
10. Klik op 'Telefonie-instellingen'
11. Selecteer bij 'Vast/mobiele nummer' het 06-nummer
12. Selecteer bij 'Bereikbaarheid' het 06-nummer
13. Klik op 'Opslaan'

VoIP account.

Om een toestel of softphone aan te sluiten op Reto VoIP heb je een VoIP account nodig.
Log in op de online Reto VoIP beheeromgeving en klik op VoIP account.

Waar stel ik mijn openingstijden in?

In de online beheeromgeving van Reto VoIP kun je bij de module Openingstijden zelf eenvoudig aangeven op welke tijdstippen je bereikbaar wilt zijn en op welke tijdstippen juist niet. 

Wat zijn de mogelijkheden van de Reto VoIP app?

Met de Reto VoIP app heb je een telefooncentrale in je broekzak.

  • De Reto VoIP app geeft je de mogelijkheid om ook onderweg te bellen met mobiel alsof je op kantoor bent
  • De kosten voor het bellen met de app worden ook onder het zakelijke account gefactureerd
  • Het adresboek van de telefoon kan worden gebruikt
  • Geen hoge datakosten door het gebruiken van deze app (GSM techniek is de basis voor het bellen)


E-mailaccounts

E-mailadres instellen in Samsung Mail app van Android

1. Ga naar 'Apps' en open de 'Mail' app. (in de map Samsung)

2. Kies voor 'MEER'. Kies 'Instellingen' en vervolgens 'Account toevoegen'.

3. Voer E-mailadres en Wachtwoord in.

4. Kies 'HANDM. INSTELL.'

5. Kies 'IMAP-ACCOUNT'

6. Vul bij 'Gebruikersnaam' je volledige e-mailadres in en geef het 'Wachtwoord' op.

7. Vul bij 'IMAP-server' imap.reto.nl in.

8. Kies bij 'Beveiligingstype' voor 'SSL'.

9. Voer bij 'Poort' '993' in.

10. Scroll naar beneden en vul bij 'SMTP-server' smtp.reto.nl in.

11. Kies bij 'Beveiligingstype' voor 'TLS'.

12. Voer bij 'Poort' '587' in.

13. Scroll naar beneden. Als 'Verificatie vereist voor verzenden van e-mail' uitgevinkt is, vink 'Verificatie vereist voor verzenden van e-mail' aan.

14. Vul bij 'Gebruikersnaam' je volledige e-mailadres in en geef het 'Wachtwoord' op.

15. Kies voor 'INLOGGEN' (De informatie wordt geverifieerd.)

E-mailadres instellen in Outlook 2016

In dit artikel word behandeld hoe uw een e-mailaccount kunt instellen in Outlook 2016 bij de hosting van Reto.

  • Klik linksboven op 'Bestand'.
  • Klik op 'Account toevoegen'.
  • Vink alleen de optie 'Handmatige instelling of extra servertypen' aan. U hoeft verder niets in te vullen. Klik op 'Volgende'.
  • Selecteer 'IMAP' en klik op 'Volgende'.
  • U kunt nu uw e-mailinstellingen invullen:
    • gebruikersgegevens: vul naam en e-mailadres in;
    • server voor inkomende e-mail (IMAP): imap.reto.nl;
    • server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.reto.nl;
    • gebruikersnaam: vul e-mailadres en daaronder het bijbehorende wachtwoord in;
    • vink de optie 'Wachtwoord onthouden' aan.
  • Klik op 'Meer Instellingen'.
    • Klik op het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'.
    • Vink de optie 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' en klik op het tabblad 'Geavanceerd'.
    • Inkomende e-mail (IMAP): wijzig het poortnummer (IMAP) naar '993' en wijzig het type versleuteling van 'Geen' naar 'SSL/TLS'.
    • Uitgaande e-mail (SMTP): wijzig het poortnummer (SMTP) naar '2525' of '587' en wijzig het type versleuteling van 'Geen' naar 'STARTTLS'.
    • Let op, soms verspringen de instellingen tussendoor weer naar de standaardwaarden. Controleer eerst of alles goed staat en druk dan op 'OK'.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Klik in het venster 'Accountinstellingen testen' op 'Sluiten'.
  • Klik op 'Voltooien'. Uw e-mailaccount is ingesteld. 

E-mailadres instellen in Thunderbird

Thunderbird is een veelgebruikt e-mailprogramma. U download dit programma gratis van de Mozilla-website.

Handmatige configuratie

  • Kies voor 'Handmatige config'

Vul bij 'Inkomend:' in:

  • 'IMAP'.
  • De (inkomende) IMAP-server: imap.reto.nl.
  • Poort: 993.
  • SSL: SSL/TLS.
  • Authenticatie: Normaal wachtwoord.

Vul bij Uitgaand: in:

  • De (uitgaande) SMTP-server: smtp.reto.nl.
  • Poort: 2525.
  • SSL: STARTTLS.
  • Authenticatie: Normaal wachtwoord.
  • Vul bij 'Gebruikersnaam:' uw volledige e-mailadres in. 
  • Klik op 'Account aanmaken'.
  • Haal uw e-mail op met de knop 'E-mail ophalen'.

Wat zijn de Reto e-mailinstellingen?

IMAP-instellingen

Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op uw pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft uw e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.reto.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: uw e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.reto.nl
  • serverpoort: 2525 of 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: uw e-mailwachtwoord

POP-instellingen

Gebruik de POP-instellingen alleen als uw e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en u uw e-mails alleen op één apparaat wilt lezen. In alle andere gevallen raden we u aan om IMAP te gebruiken.

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.reto.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: uw e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.reto.nl
  • serverpoort: 2525 of 587
  • type versleuteling: STARTTLS
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: uw e-mailwachtwoord

Catchall-adres instellen

Met een catchall-adres kunt u e-mailberichten, geadresseerd aan niet-bestaande gebruikers, laten afleveren in een van uw mailboxen. Om deze functionaliteit te activeren kunt u even contact opnemen met support@reto.nl.

E-mailadres instellen in Windows Live Mail

Windows Essentials 2012 wordt niet meer ondersteund en uitgebracht door Microsoft sinds 10 januari 2017.

Windows Live Mail is de opvolger van het ooit zo populaire Outlook Express. Windows Live Mail onderscheidt zich van zijn voorgangers doordat het e-mailberichten opgesplitst per e-mailaccount (handig bij het beheren van meerdere e-mailadressen) en ongelezen berichten snel toegankelijk maakt via de map Snelle weergaven.

Serverinstellingen

  • Ga naar het tabblad 'Accounts' en dan 'E-mail'.
  • Vervolgens verschijnt de popup 'E-mailaccounts toevoegen'.
  • Vul de velden in en vink 'Serverinstellingen handmatig configureren' aan.
  • Open het tabblad 'Server'. Controleer de volgende instellingen:
    • Inkomende e-mail: imap.reto.nl of pop.reto.nl (wij adviseren IMAP te gebruiken)
    • Uitgaande e-mail: smtp.reto.nl
    • E-mailgebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres
    • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord
    • Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie
  • Selecteer 'Aanmelden met leesbare tekstverificatie'
  • Vink 'Voor deze servers is verificatie vereist' aan
  • Klik vervolgens op 'Instellingen'
  • Selecteer de optie 'De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken'.
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan

Geavanceerde instellingen

Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:

  • Poortnummer uitgaande e-mail: 587.
  • Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
  • Poortnummer inkomende e-mail:
    • Bij het gebruik van IMAP: 993.
    • Bij het gebruik van POP: 995.
  • Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.

Voorkom dat e-mails als spam worden gemarkeerd

Als u merkt dat uw e-mailberichten niet altijd aankomen bij de ontvanger, dan zou spamrating de oorzaak kunnen zijn. Om te zorgen dat uw belangrijke berichten bij de ontvanger terechtkomen, is het belangrijk een zo laag mogelijke spamrating te krijgen.

Wat is spamrating?

Door middel van spamrating kunnen spamfilters passerende mails beoordelen op hun betrouwbaarheid. Een spamfilter doet dit door strafpunten toe te kennen aan een e-mail. Hoe meer strafpunten, hoe hoger de spamrating. Op basis daarvan kan de mail in de spamfolder van de ontvanger belanden.

Goede basis

Een e-mail zonder onderwerp ziet er vaak al verdacht uit. Daarom is het belangrijk altijd een onderwerp in te vullen. Natuurlijk zijn er woorden die u moet vermijden zoals virus en gratis. Ook een correct e-mailadres als afzender is onmisbaar. Want waarom zou u een mailtje krijgen waar u niet op kunt reageren? Een persoon vindt dit al verdacht, een spamfilter dus ook.

Inhoud van de mail

De woorden die u moet vermijden in het onderwerp, kunt u ook het beste vermijden in het bericht zelf. Een mail moet er verder correct uitzien. Dat wil zeggen een nette opmaak, niet teveel uitroeptekens, hoofdletters en onnodige spaties.

Als u een nieuwsbrief verstuurt in HTML, is het verstandig deze ook als tekstversie aan te bieden. Dit verlaagt uw spamrating en u maakt uw nieuwsbrief leesbaar voor iedereen, dus ook voor klanten zonder HTML-ondersteuning in hun e-mailprogramma. Vergeet niet dat u in een tekstversie de links volledig uit moet schrijven (www.reto.nl).

Afbeeldingen

Het gebruik van afbeeldingen vraagt om meerdere aandachtspunten:

  • hoeveelheid;
  • combinatie met tekst; 
  • bestandsnaam;
  • opvulafbeeldingen.

Het aantal afbeeldingen in een mail dient altijd te worden beperkt om de spamrating laag te houden. Daarnaast is het verstandig om een afbeelding altijd te voorzien van begeleidende tekst.

De naam van een afbeelding kan ook zorgen voor een hogere rating. Lange (omschrijvende) bestandsnamen zijn wellicht logischer, maar zorgen wel voor een hogere rating dan een korte naam zoals 1.jpg. De naam die u eigenlijk in gedachten had, kunt u altijd nog meegeven in de alt-tag van de afbeelding.

In sommige gevallen is het noodzakelijk het bericht 'op te vullen' met afbeeldingen, zodat de opmaak netjes is. De zogenaamde 'spacer' werd voorheen vaak spacer.gif of pixel.gif genoemd. Omdat ook deze termen een hoge rating veroorzaken, is het verstandig een andere (korte) bestandsnaam te gebruiken.

HTML(5)-tags

Probeer het gebruik van HTML-tags zoveel mogelijk te voorkomen. Plaats bijvoorbeeld geen DIV-tag, wanneer een paragraaf al volstaat. Daarnaast worden HTML5-tags nog niet door alle mailservers herkend, waardoor uw spamrating onnodig verhoogd kan worden.

Vermijd over het algemeen het gebruik van bestanden en scripts waarvan de inhoud niet kan worden gecontroleerd door het spamfilter. Hiermee bedoelen we embedded video's en het gebruik van Javascript, Flash, iframes en formulieren.

Spamrating controleren

Om zelf de spamrating van uw berichten te controleren, kunt u een spamchecker installeren voor uw browser. Deze kan echter ook al aanwezig zijn in uw e-mailprogramma. Op https://www.mail-tester.com/ kunt u ook eenvoudig de spamrating van uw mail testen.

Wat is de maximale grootte van een bijlage in een e-mail?

Er zijn restricties verbonden aan de grootte van een bijlage in een e-mail. Dit heeft te maken met de restricties op de inkomende mailservers. Bij Reto is de maximale grootte van een e-mail die u kunt versturen en ontvangen, vastgesteld op 50 MB.

Enkele voorbeelden van maximale grootte bij andere aanbieders:

  • Outlook.com - 10 MB (gratis dienst)
  • Office 365 - 25 MB
  • Gmail - 25 MB
  • Yahoo - 25 MB

Naast de inkomende mailservers zijn er ook e-mail clients die een restrictie hebben op basis van grootte. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Outlook (2010 en 2013) - 20 MB
  • Windows Live Mail - 50 MB
  • Apple Mail - 25 MB

Wat te doen bij grotere bestanden?

Er zijn online programma’s beschikbaar welke het mogelijk maken om grotere bestanden te versturen. Enkele voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld WeTransfer, OneDrive of Dropbox.

Geen e-mail ontvangen

Wanneer u geen e-mail kunt ontvangen in uw e-mailprogramma, dan raden we u aan onderstaande zaken na te lopen.

Internetverbinding

Controleer of uw internetverbinding goed werkt. Als u problemen hebt met uw internetverbinding, kunt u geen (goede) verbinding maken met onze server om de e-mail op te halen. Neem in dat geval contact op met uw internetprovider.

Webmail

Kunt u wel e-mail versturen via de Webmail? Voor het inloggen op de Webmail gebruikt u dezelfde gegevens als voor het instellen in een e-mailclient.

Instellingen

Hebt u de juiste instellingen gebruikt? Kijk in de e-mail die u van Reto hebt ontvangen en controleer of alle instellingen correct zijn ingevuld of bel met support: 035 323 05.

Op deze pagina vind u een overzicht met de juiste instellingen.

Onderhoud of storing

Zijn alle bovenstaande zaken in orde, maar krijgt u toch geen verbinding met de SMTP-server? Bekijk dan via onze statuspagina of er onderhoud plaatsvindt of dat er een storing is.

E-mail opnieuw instellen in iOS voor iPhone of iPad

Zorg er voor dat u de meest recente versie van iOS heeft en controleer vervolgens aan de hand van de onderstaande stappen en de screenshots of uw instellingen goed staan. Weet u niet (zeker) wat uw wachtwoord is? Neem dan gerust even contact met ons op.

  1. Ga naar instellingen druk op 'Accounts en wachtwoorden'.


     
  2. Kies in het volgende scherm voor het account dat u wilt aanpassen. Controleer daarna of het schuifje achter 'Mail' groen van kleur is. Druk vervolgens daarboven op 'Account'.

  3. Controleer of de gegevens in dit scherm overeenkomen met de gegevens in de onderstaande screenshot. De velden in groen zijn de gegevens die per e-mailaccount variabel zijn, overige gegevens zijn voor elk account gelijk.


     
  4. Druk vervolgens op 'SMTP' en druk in het volgende scherm op smtp.reto.nl wanneer deze er al staat, als deze nog niet bestaat moet deze toegevoegd worden. In beide situaties moet de SMTP server ingesteld staan zoals in de onderstaande screenshot. De gebruikersnaam is uw e-mailadres en het wachtwoord is gelijk aan dat van uw e-mailaccount, verder moeten alle instellingen staan zoals in de screenshot. Druk na het maken van de nodige aanpassingen op 'Gereed'.


     
  5. Ga terug naar het overzicht en druk vervolgens onderin op 'Geavanceerd'.
     
  6. Zorg in dit scherm dat de gegevens gelijk zijn aan de onderstaande screenshot.


     
  7. Wanneer alles goed staat kunt terug naar het overzicht, druk vervolgens op 'Gereed'.
     
  8. Open vervolgens de Mail app op uw apparaat en geef hem enkele minuten de tijd om te synchroniseren.

Ik ontvang geen nieuwe e-mails?
Doorloop het proces in stap 5 en stap 6 opnieuw, controleer of alle gegevens juist zijn en of u verbonden bent met het internet.

Ik ontvang wel nieuwe e-mails maar ik kan niet verzenden?
Doorloop het proces in stap 4 opnieuw, controleer of alle gegevens juist zijn en of u verbonden bent met het internet.

E-mailadres instellen in Gmail app van Android

Inkomende mail: imap.reto.nl

Poort: 993

Beveiliging: SSL/TLS -> klik op volgende

Dan krijgt u een foutmelding -> klik op geavanceerd -> Certificaat niet vertrouwd -> scroll naar onderen -> klik op “toch doorgaan”

Nu wordt het beveiligingstype gewijzigd naar SSL/TLL (alle certificaten accepteren)

Vervolgens opent venster “instellingen voor de uitgaande server”

Inloggen vereisen: ja

smtp.reto.nl

poort: 2525

 

Nu is het belangrijk bij beveiligingstype “STARTTLS (alle certificaten accepteren)” te selecteren. Als u “STARTTLS” selecteert krijgt u een foutmelding en kunt u niet verder.

U kunt dit vervolgens enkel nog wijzigen door op annuleren te klikken (wijzigingen niet opslaan). Gmail-app kunt u nu enkel nog instellen door een email te verzenden vanuit uw (in te stellen) account. De e-mail blijft dan hangen in postvak uit. -> ga naar postvak uit, klik op de mail -> onderaan scherm is een pop-up met tekst “kan niet inloggen” -> klik daarop “inloggen”

 

Nogmaals zelfde instellingen voor uitgaande mail (zie hierboven)

Het beveiligingstype is nu ingesteld op SSL/TLL (alle certificaten accepteren)

  • Klik op volgende
  • smtp.reto.nl
  • Poort: 2525
  • Beveilgingstype: STARTTLSS (alle certificaten accepteren)
  • Wijzig poort handmatig nogmaals naar 2525
  • Klik op gereed
  • Uw e-mail wordt nu verzonden

Met dank aan: Bart Friesen, De APK voor vastgoed.

E-mailadres instellen in Mail in Windows 10

  • Klik op 'E-mail'.
  • Klik linksonder op het tandwieltje.
  • Klik rechts op 'Accounts beheren'.
  • Klik rechts op '+ Account toevoegen'.
  • Ga omlaag en klik op 'Geavanceerde configuratie'.
  • Klik op 'Internet e-mail'.
  • Vul onderstaande accountgegevens in:
    • E-mailadres: de naam van het e-mail-account in de Mail app.
    • Gebruikersnaam: het hele e-mailadres.
    • Wachtwoord: Je e-mail wachtwoord.
    • Accountnaam: het hele e-mailadres.
  • Scroll omlaag om de overige gegevens in te vullen.
  • Berichten verzenden met deze naam: vul hier je eigen naam in. 
    • Server voor inkomende e-mail (IMAP): imap.reto.nl:993
    • Accounttype: Kies hier voor 'IMAP4'
    • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.reto.nl:2525.
  • Scroll omlaag en vink de onderste vier opties aan.
  • Klik op 'Aanmelden'.
  • Klik op 'Gereed' om het instellen van e-mail te voltooien.

Verschil tussen IMAP en POP

Bij het ophalen van e-mail op uw Reto-diensten kunt u twee verschillende e-mailprotocollen gebruiken: POP en IMAP. Afhankelijk van uw wensen, is een van deze twee het meest geschikt voor u. Het gekozen protocol stelt u in bij het aanmaken van een nieuw account binnen uw e-mailprogramma. Wij adviseren om IMAP te gebruiken.

POP (pop.reto.nl)

POP (Post Office Protocol) is het meest vanzelfsprekende e-mailprotocol. Bij dit protocol worden e-mailberichten van de server opgehaald en (afhankelijk van instellingen binnen het e-mailprogramma) verwijderd. De e-mailberichten staan vervolgens alleen op uw computer en zijn niet meer online te bekijken. Dit protocol is het meest geschikt als u gebruikmaakt van een enkele e-mailclient, bijvoorbeeld uw thuis-pc. Er zitten twee voordelen aan het gebruik van POP. Ten eerste wordt de e-mail snel opgehaald. Daarnaast raakt uw mailbox niet vol.

IMAP (imap.reto.nl)

IMAP (Internet Message Access Protocol) is een uitgebreid protocol voor het lezen, opslaan en beheren van uw e-mail, waarbij u online kunt werken. Dit betekent dat de acties die u in het e-mailprogramma op uw computer uitvoert, worden gereflecteerd in uw mailbox op de server. Dit geeft u meer flexibiliteit en maakt het mogelijk dat u thuis, onderweg en op kantoor uw e-mail bij de hand hebt. Een nadeel is dat de e-mail wordt opgeslagen in zowel uw e-mailprogramma als uw Reto-dienst, waardoor uw mailbox sneller vol raakt.



Meldplicht Datalekken

Wat is een datalek?

We kunnen spreken van een datalek wanneer gegevens in handen zijn gevallen van derden die geen toegang tot die gegevens zouden mogen hebben. Een datalek is het meestal een gevolg van een beveiligingsprobleem.

Hoe kan ik mijn data beter beveiligen?

Het is verstandig om technische en organisatorische maatregelen te nemen om datalekken te voorkomen. Volgens de aangenomen wet is het bijvoorbeeld vereist om te werken met “goede software”. Daarom is het van belang dat u niet blijft werken met verouderde besturingssystemen die niet langer ondersteund worden en waar geen updates meer voor uitkomen. Daarnaast is de beveiliging van uw bedrijfsnetwerk uitermate belangrijk. Reto helpt u graag bij het verbeteren van uw databeveiliging en het voorkomen van datalekken. Neem vrijblijvend contact met ons op.



DNS (Domain Name System)

Wat is IPv6?

IPv6 staat voor Internet Protol versie 6. IPv6 is de opvolger van IPv4 waarbij veel meer IP-adressen beschikbaar komen. De huidige IP-adres voorraad binnen IPv4 is volledig uitgegeven, waardoor in landen zoals China, Brazilië of India een schaarste van IP-adressen ontstaat.

Krijgen alle Reto klanten IPv6?

IPv6 wordt gefaseerd uitgerold en uiteindelijk krijgen alle klanten van Reto een IPv6.

Ondersteunt Reto DANE (DNS-based Authentication of Named Entities)?

Ja, op verzoek kunnen we dit voor u inrichten.

Ondersteunt Reto DNSSEC validatie?

Ja, DNSSEC wordt volledig ondersteund als u gebruik maakt van de Reto Namservers.



Reto Webmail

Hoe pas ik mijn wachtwoord aan?

Voor het ophalen van e-mail krijg je een loginnaam (e-mailadres) en een bijbehorend wachtwoord. Het wachtwoord is aan te passen via Reto Webmail.

  • Login op mail.reto.nl.
  • Klik op 'uw e-mailadres' rechtsbovenin het scherm.
  • Klik op 'Profiel'.
  • Vul uw oude wachtwoord in bij 'Oud wachtwoord'.
  • Vul uw nieuwe wachtwoord in bij 'Nieuw wachtwoord'.
  • Vul ter bevestiging uw nieuwe wachtwoord in bij 'Bevestiging'.
  • Klik op 'Toepassen'.

Let op: Indien je het e-mailwachtwoord wijzigt, dien je dit wachtwoord ook te wijzigen in jouw e-mailprogramma zoals Outlook.

De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.

 

Voor hoofdbeheerders: e-mailalias aanmaken

1. Klik op Domeinen.

2. Klik op de domeinnaam.

3. Klik op Mailbox aliassen.

4. Klik op Add en vervolgens op Alias.

5. Vul een e-mailadres (inclusief @domeinnaam.nl) in.

6. Vul de ontvanger in.

7. Klik op Aanmaken.

Contactpersonen beheren

Het contactpersonenbeheer via de Webmail is nu nog wat eenvoudig. Wij werken nog aan de mogelijkheid om contactpersonen op te slaan vanuit e-mailberichten.

  • Login op mail.reto.nl.
  • Klik op 'Contacts'
  • Klik op 'Add'
  • Vul de velden met NAW-gegevens in en klik op 'Save'.

U kunt ook contactpersonen indelen in verschillende categorieën. 

  • Klik op 'Add category'
  • Vul bij 'Name' een naam in.
  • Klik vervolgens op 'Save'.
  • Klik op de 'knop met label' achter de contactpersoon. (naast de blauwe knop met potlood)
  • Selecteer de categorie en klik op 'Apply'.

De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.

Voor hoofdbeheerders: e-mailadres aanmaken

1. Klik op Domeinen.

2. Klik op de domeinnaam.

3. Klik op Mailboxen.

4. Klik op Add en vervolgens op Account.

5. Vul een gebruikersnaam (inclusief @domeinnaam.nl) en wachtwoord in.

6. Vink Actief aan en klik op Volgende.

7. Bevestig het nieuwe e-mailaccount door op de knop Verzenden te klikken.

 

Auto-antwoord bericht instellen

Als je op vakantie gaat of een paar dagen afwezig bent, is het handig om een afwezigheidsbericht in te stellen om de verzenders te informeren. 

  • Login op mail.reto.nl
  • Klik op 'uw e-mailadres' rechtsbovenin het scherm.
  • Klik op 'Instellingen'
  • Klik op 'Auto-antwoord bericht'.
  • Vul de velden in en klik onderin het vinkje aan bij 'Actief'. (Let op! Het afwezigheidsbericht zal maar één keer per dag naar de verstuurder worden verzonden)
  • Klik op 'Toepassen'.

De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.

Berichten in spamfilter quarantaine vrijgeven

Wanneer e-mailberichten als spam gemarkeerd worden door ons spamfilter, dan kunnen deze e-mailberichten terug worden gevonden via Reto Webmail. Een bericht kan hier worden vrijgegeven, zodat deze alsnog wordt doorgestuurd of het e-mailbericht uit de quarantaine kan worden verwijderd. Je moet wel beheerder zijn van het e-maildomein. Dien daarvoor een aanvraag in via support@reto.nl of bel naar 035 - 603 23 05.

  • Login op mail.reto.nl.
  • Klik op 'Quarantaine' linksbovenin het scherm.
  • Selecteer het bericht dat je wilt vrijgeven door het aan te vinken.
  • Klik op 'Vrijgeven'.
  • Het e-mailbericht komt nu in je postvak terecht. 

De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.

Automatisch mails doorsturen naar een ander adres

Mocht je e-mailberichten liever op een ander e-mailadres ontvangen dan is er een mogelijkheid om e-mail automatisch door te laten sturen.

  • Login op mail.reto.nl.
  • Klik op 'uw e-mailadres' rechtsbovenin het scherm.
  • Klik op 'Instellingen'
  • Klik op Doorsturen'.
  • Vul de ontvangers gescheiden door een komma en klik onderin het vinkje aan bij 'Lokale kopie behouden'.
  • Klik op 'Toepassen'.

De Nederlandse vertaling van de webmail is nog niet volledig, hier zijn we druk mee bezig.



Reto ownCloud

Hoe installeer ik Reto ownCloud op mijn Windows computer?

  1. Download de Windows cliënt hier.
  2. Dubbelklik op het gedownloade bestand om de installatie te starten.
  3. Klik op Volgende.
  4. Klik nog een keer op Volgende.
  5. Klik op Installeren.
  6. Klik op Volgende.
  7. Vink 'ownCloud' starten aan en klik op Voltooien.
  8. Vul uw persoonlijke serveradres in. (voorbeeld: https://owncloud.reto.nl/vvkr) en klik op Next.
  9. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord in. (voorbeeld: peter@vvkr.nl) en klik op Next.
  10. Klik op Verbinden...
  11. Klik op Finish. Uw Reto ownCloud synchronisatie cliënt is geïnstalleerd.

Hoe installeer ik Reto ownCloud op mijn Mac?

  1. Download de Mac cliënt hier.
  2. Dubbelklik op het gedownloade bestand om de installatie te starten.
  3. Klik op Ga door.
  4. Klik op Installeer.
  5. Vul uw wachtwoord in van het gebruikersaccount op uw Mac.
  6. Klik op Installeer.
  7. Klik op Sluit.
  8. Klik op Naar prullenmand.
  9. Ga naar uw geinstalleerd programma's en dubbeklik op owncloud.
  10. Vul uw persoonlijke serveradres in. (voorbeeld: https://owncloud.reto.nl/vvkr) en klik op Next.
  11. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord in. (voorbeeld: peter@vvkr.nl) en klik op Next.
  12. Klik op Verbinden... 
  13. Uw Reto ownCloud synchronisatie cliënt is geïnstalleerd.



Reto B.V.
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

035 - 603 23 05 (ma t/m vr 08.30 tot 17.30)
info@reto.nl

Wist u dat?

Het is mogelijk om de beschikbaarheid van een domeinnaam te controleren via de zoekfunctie op onze website. U treft de zoekfunctie rechts in onze hoofdnavigatie.
Reto ooit begonnen is als internetbureau, maar tegenwoordig ook diensten aanbiedt in de vorm van fotografie, netwerkbeheer, hardware en narrowcasting.