Ondersteuning op afstand

Ondersteuning op afstand

Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om Teamviewer te downloaden. Heeft u al Teamviewer dan kunt u verder bij stap drie.

Vijf eenvoudige stappen:

  1. download Teamviewer via onderstaande knop;
  2. het gedownloade bestand uitvoeren of installeren;
  3. opstarten van Teamviewer (Reto Support);
  4. uw ID op het scherm doorgeven via telefoonnummer: 035 - 603 23 05;
  5. wij kijken nu met u mee, u ziet precies wat we doen en hoe uw muis beweegt.

Downloaden

Ondersteuning
op afstand

Onderhoud & Storingen

Reto staat voor openheid en eerlijkheid. Zo worden incidenten altijd gemeld via deze pagina. Ook over de oorzaak van storingen zijn we open. Iedereen mag weten wat er mis is gegaan en waarom dat mis is gegaan. Hieronder leest u of er op dit moment storingen zijn en wat de status ervan is.

Momenteel zijn er geen storingen ;-)

De meest recente incidenten:

  • [Opgelost] Vaste telefoon storing
    05-10-2017
    - Door een storing in de cloud telefooncentrale van 3CX zijn wij slecht bereikbaar op het vaste kantoornummer.
     
  • [Opgelost] Licentiebug firewall Reto Cluster
    25-09-2017
    - Maandagavond om 20.10 uur zijn websites op de Reto Sara, Kelsey en Londyn enkele minuten niet goed bereikbaar geweest. Gebruikers kregen een HTTP-fout 500 melding. Na onderzoek bleek dat de servers niet offline zijn geweest en het probleem 'm zat in een licentiebug van de Kerio Firewall. De bug is doorgekoppeld aan de fabrikant.
     
  • [Opgelost] Glasvezel storing Nieuwegracht 13
    09-08-2017
    - KPN heeft gister last gehad van een storing en op ons adres Nieuwgracht 13 is daardoor de glasvezelfverbinding weggevallen. Gelukkig nam de back-up internetlijn dit automatisch over. Na ongeveer 20 minuten is alles hersteld en schakelde de lijn weer terug. Na een half uur bleek de router toch niet 100% te functioneren en hebben we deze moeten herstarten waardoor er een downtime van twee minuten is ontstaan. Op de Nieuwegracht draaien geen productieprojecten en enkel klanten die een VPN verbinding hebben via onze Sophos firewall hebben er hinder van ondervonden.
     
  • [Uitgevoerd] Spoed patch “Stack Clash” Reto Kelsey
    21-06-2017
    - Gisteren (20 juni) is er een  Unix/Linux kwetsbaarheid bekend geworden onder de naam “Stack Clash”. Voor gedetailleerde informatie: https://blog.qualys.com/securitylabs/2017/06/19/the-stack-clash

    Er is hiervoor een patch uitgebracht die we vanmiddag om 16.00 uur zullen uitrollen naar de Reto Kelsey. Het betreft de componenten Kernel en GLIBC(GNU C Library). Verwachte downtime is 2-3 minuten. Gezien de potentiele risico’s van deze specifieke kwetsbaarheid op deze server hebben we besloten om af te wijken van onze reguliere patch window(s).

  • [Opgelost] Beschadigde harddisk op de Reto Sarah
    19-06-2017
    - Rond 14.24 uur kwam er een melding binnen dat één van de harddisks voor problemen zorgde op de Reto Sarah. Dit kan tot tijdelijke onbereikbaarheid hebben geleid voor klanten op deze machine. De server is meteen herstart waardoor het incident is opgelost. Na een kort onderzoek bleek dat een harddisk in de RAID niet meer lekker meekomt en vervangen moet worden. Ondertussen is er een nieuwe harddisk naar het datacenter gebracht zodat we de beschadigde disk kunnen vervangen. Voor het vervangen verwachten wij geen downtime.
Reto
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

035 - 603 23 05 (ma t/m vr 08.30 tot 17.30)
info@reto.nl

Wist u dat?

Het is mogelijk om de beschikbaarheid van een domeinnaam te controleren via de zoekfunctie op onze website. U treft de zoekfunctie rechts in onze hoofdnavigatie.
Reto ooit begonnen is als internetbureau, maar tegenwoordig ook diensten aanbiedt in de vorm van fotografie, netwerkbeheer, hardware en narrowcasting.