Ondersteuning op afstand

Ondersteuning op afstand

Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om AnyDesk te downloaden. Zowel Windows, MacOS, Android als Linux desktops worden ondersteund. Al in het bezit van Reto Support (AnyDesk)? Ga dan verder bij stap drie.

Vijf eenvoudige stappen:

  1. download Reto Support via onderstaande knop;
  2. het gedownloade bestand uitvoeren of installeren;
  3. opstarten van Reto Support (AnyDesk);
  4. geef het AnyDesk-adres op het scherm door via telefoonnummer: 035 - 603 23 05;
  5. wij kijken nu mee. Je kunt precies zien wat we doen en hoe de muis beweegt.

Windows 

MacOS | Android | Overige

Ondersteuning
op afstand

Wat is mijn IP-adres?

Het IP-adres hieronder is het unieke adres van je computer op internet. Dit adres is statisch of dynamisch, afhankelijk van de internetprovider. Een statisch IP-adres blijft continu hetzelfde, terwijl een dynamisch IP-adres regelmatig verandert. Hoe vaak dit gebeurt, verschilt per provider.

Het externe IP-adres van uw computer is:

Gekopieerd naar klembord!

Mail mijn IP-adres naar Reto

IP-adres verschilt per locatie

Veel softwarepaketten van Reto maken gebruik van een IP-adres voor extra verificatie, blacklisting en whitelisting. Het IP-adres is direct gekoppeld aan de internetverbinding. Dit betekent dat het verandert zodra gebruik wordt gemaakt van een verbinding op een andere locatie. Op het werk zal er een ander IP-adres zijn dan thuis. Hier is overigens alleen sprake van wanneer gebruik wordt gemaakt van een bekabelde of draadloze verbinding via een reguliere internetprovider. Als je internet gebruikt via een telecomprovider (bijvoorbeeld via 3G of 4G op de mobiele telefoon), blijft het IP-adres hetzelfde ongeacht de locatie waar wordt verbleven. Zorg er in dat geval wel voor dat de smartphone niet automatisch overschakelt op WiFi wanneer gebruik wordt gemaakt van de whitelist-functies in bijvoorbeeld Buildix.

Dit artikel verschaft duidelijkheid over thema’s en vragen als:

  • wat is het ip adres van mijn router?
  • mijn ip locatie?
  • hoe vind ik mijn ip adres?
  • ip adres opzoeken?
  • ip adres achterhalen?
  • ip adres traceren?
  • wat is mijn ip adres van mijn computer?
  • wat is mijn ip adres computer?

 

Reto B.V.
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

035 - 603 23 05 (ma t/m vr 08.30 tot 17.30)
support@reto.nl

Wist u dat?

Het is mogelijk om de beschikbaarheid van een domeinnaam te controleren via de zoekfunctie op onze website. U treft de zoekfunctie rechts in onze hoofdnavigatie.
Reto ooit begonnen is als internetbureau, maar tegenwoordig ook diensten aanbiedt in de vorm van fotografie, netwerkbeheer, hardware en narrowcasting.