Ondersteuning op afstand

Ondersteuning op afstand

Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om Teamviewer te downloaden. Heeft u al Teamviewer dan kunt u verder bij stap drie.

Vijf eenvoudige stappen:

  1. download Teamviewer via onderstaande knop;
  2. het gedownloade bestand uitvoeren of installeren;
  3. opstarten van Teamviewer (Reto Support);
  4. uw ID op het scherm doorgeven via telefoonnummer: 035 - 603 23 05;
  5. wij kijken nu met u mee, u ziet precies wat we doen en hoe uw muis beweegt.

Downloaden

Ondersteuning
op afstand

Wat is mijn IP-adres?

Het IP-adres hieronder is het unieke adres van uw computer op internet. Dit adres is statisch of dynamisch, afhankelijk van uw internetprovider. Een statisch IP-adres blijft continu hetzelfde, terwijl een dynamisch IP-adres regelmatig verandert. Hoe vaak dit gebeurt, verschilt per provider.

Het externe IP-adres van uw computer is:

Gekopieerd naar klembord!

Mail mijn IP-adres naar Reto

IP-adres verschilt per locatie

Veel softwarepaketten van Reto maken gebruik van uw IP-adres voor extra verificatie, blacklisting en whitelisting. Uw IP-adres is direct gekoppeld aan uw internetverbinding. Dit betekent dat het verandert zodra u gebruik maakt van een verbinding op een andere locatie. Op uw werk zult u dus een ander IP-adres hebben dan thuis. Hier is overigens alleen sprake van wanneer u gebruik maakt van een bekabelde of draadloze verbinding via een reguliere internetprovider. Als u internet gebruikt via uw telecomprovider (bijvoorbeeld via 3G of 4G op uw mobiele telefoon), blijft uw IP-adres hetzelfde ongeacht de locatie waar u verblijft. Zorg er in dat geval wel voor dat uw smartphone niet automatisch overschakelt op WiFi mocht u gebruik maken van de whitelist-functies in bijvoorbeeld Buildix.

Dit artikel verschaft duidelijkheid over thema’s en vragen als:

  • wat is mijn ip adres van mijn router?
  • mijn ip locatie?
  • hoe vind ik mijn ip adres?
  • ip adres opzoeken?
  • ip adres achterhalen?
  • ip adres traceren?
  • wat is mijn ip adres van mijn computer?
  • wat is mijn ip adres computer?

Veelgestelde vragen

DNS (Domain Name System)

Wat is IPv6?

IPv6 staat voor Internet Protol versie 6. IPv6 is de opvolger van IPv4 waarbij veel meer IP-adressen beschikbaar komen. De huidige IP-adres voorraad binnen IPv4 is volledig uitgegeven, waardoor in landen zoals China, Brazilië of India een schaarste van IP-adressen ontstaat.

Krijgen alle Reto klanten IPv6?

IPv6 wordt gefaseerd uitgerold en uiteindelijk krijgen alle klanten van Reto een IPv6.

Ondersteunt Reto DANE (DNS-based Authentication of Named Entities)?

Ja, op verzoek kunnen we dit voor u inrichten.

Ondersteunt Reto DNSSEC validatie?

Ja, DNSSEC wordt volledig ondersteund als u gebruik maakt van de Reto Namservers.

Reto
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

035 - 603 23 05 (ma t/m vr 08.30 tot 17.30)
info@reto.nl

Wist u dat?

Het is mogelijk om de beschikbaarheid van een domeinnaam te controleren via de zoekfunctie op onze website. U treft de zoekfunctie rechts in onze hoofdnavigatie.
Reto ooit begonnen is als internetbureau, maar tegenwoordig ook diensten aanbiedt in de vorm van fotografie, netwerkbeheer, hardware en narrowcasting.