Ondersteuning op afstand

Ondersteuning op afstand

Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om AnyDesk te downloaden. Zowel Windows, MacOS, Android als Linux desktops worden ondersteund. Al in het bezit van Reto Support (AnyDesk)? Ga dan verder bij stap drie.

Vijf eenvoudige stappen:

  1. download Reto Support via onderstaande knop;
  2. het gedownloade bestand uitvoeren of installeren;
  3. opstarten van Reto Support (AnyDesk);
  4. geef het AnyDesk-adres op het scherm door via telefoonnummer: 035 - 603 23 05;
  5. wij kijken nu mee. Je kunt precies zien wat we doen en hoe de muis beweegt.

Windows 

MacOS | Android | Overige

Ondersteuning
op afstand

Succesvol samen naar een veiliger en stabieler e-mailplatform

Gepubliceerd op woensdag 13 december 2017 in Support

Iets meer dan 1 minuut lezen

Succesvol samen naar een veiliger en stabieler e-mailplatform

Het is gelukt! De belangrijke upgrade en migratie van onze e-mailplatformen naar een nieuwer, veiliger, stabieler en moderner e-mailcluster is zonder noemenswaardige problemen verlopen. In de afgelopen periode, maar ook vannacht, is hard gewerkt om alle veranderingen in goede banen te leiden. Vanaf nu is het oude mailsysteem met pensioen.

Het nieuwe mailplatform biedt veel belangrijke voordelen. Met name het beheer via Reto Webmail, de stabiliteit, capaciteit en veiligheid zijn echte voordelen. Ook biedt het nieuwe platform diverse verbeteringen als het gaat om anti-spam en virussen. Voor de stabiliteit en capaciteit zijn er straks drie mailservers. Stel dat er één server uitvalt, dan nemen de andere twee de taken over.

Belangrijk voor u om te weten, is dat met de wijzigingen, een aantal mailinstellingen die voorheen geaccepteerd werden, nu strenger zijn afgesteld. De inkomende hostnaam (inkomende server) mag alleen nog imap.reto.nl, pop.reto.nl of mail.reto.nl zijn. Er zijn geen onbeveiligde verbindingen meer toegestaan. SSL/(START) TLS zijn nu verplicht. In de meeste gevallen zal dit automatisch goed staan, maar mocht dit bij u niet het geval zijn, dan moet u dit nog even aanpassen.

Op onze site staat uitleg over hoe alles vanaf vandaag ingesteld moet zijn. We hebben screenshots per mailprogramma toegevoegd om het één en ander te verduidelijken:

Al sinds vanochtend vroeg zit ons support-team klaar om bij vragen, met raad en daad bij te staan. Mocht u nog problemen ondervinden? Aarzel dan niet even contact op te nemen. Nog sneller gaat het als u ter voorbereiding alvast even Teamviewer download. Dan kunnen we het van een afstand meteen voor u in orde maken. We zijn te bereiken op 035-60 323 05.

Meer artikelen
Reto B.V.
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

035 - 603 23 05 (ma t/m vr 08.30 tot 17.30)
support@reto.nl

Wist u dat?

Het is mogelijk om de beschikbaarheid van een domeinnaam te controleren via de zoekfunctie op onze website. U treft de zoekfunctie rechts in onze hoofdnavigatie.
Reto ooit begonnen is als internetbureau, maar tegenwoordig ook diensten aanbiedt in de vorm van fotografie, netwerkbeheer, hardware en narrowcasting.