Ondersteuning op afstand

Ondersteuning op afstand

Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om Teamviewer te downloaden. Al in het bezit van Teamviewer? Ga dan verder bij stap drie.

Vijf eenvoudige stappen:

  1. download Teamviewer via onderstaande knop;
  2. het gedownloade bestand uitvoeren of installeren;
  3. opstarten van Teamviewer (Reto Support);
  4. Geef ID op het scherm door via telefoonnummer: 035 - 603 23 05;
  5. wij kijken nu mee. Je kunt precies zien wat we doen en hoe de muis beweegt.

Downloaden

Ondersteuning
op afstand
Reto VoIP

Laten we bellen!

Wij helpen je graag snel verder. We zijn bereikbaar via 035-603 23 05

Zakelijke telefonie in de cloud

Reto kan nu ook zakelijke telefonie via het internet verzorgen! Dan is een telefooncentrale op locatie dus niet meer nodig. Ouderwets, zeggen wij. Wij regelen de installatie/portering en de telefoonnummers net zo gemakkelijk als dat we het registreren/verhuizen van een domeinnaam kunnen regelen. Wij zijn geen typisch telecombedrijf, maar wie ons kent, weet dat we gek zijn van techniek. En dus gaan we het niet uit de weg om de de ouderwetse stugge telecommarkt open te breken. Dit doen we met een eenvoudige, betrouwbare en flexibele telefonieoplossing in de Cloud die we naadloos laten aansluiten op de rest van je bedrijfsprocessen. Daarnaast zetten we telefoonnummers regelmatig in als marketingstrategie.

Kleine of grote werkplekken

Van schilder tot notariskantoor en van webwinkel tot ijssalon. Onze telefonieoplossing is geschikt voor elk organisatie.

Goedkoper

De gesprekskosten zijn laag en bovendien bellen VoIP-gebruikers onderling gratis. Het maakt dan niet uit bij welke vestiging een medewerker werkzaam is. Onderweg bellen via 3G/4G of door in te bellen op de telefooncentrale (via 06-nummer, eventueel afgeschermd).

Toekomstbestendig

Is je telecomapparatuur aan vervanging toe of gaat je bedrijf verhuizen? Gaan mensen meer vanuit huis werken? VoIP is de logische keuze. Veel bedrijven stappen momenteel over. Reto VoIP geeft je flexibiliteit en controle.

Flexibiliteit

Een telefoontoestel kun je koppelen aan een netwerklocatie. Tijdelijk aan het werk op een andere locatie? Of thuis of in het park? Neem het toestel mee en sluit het aan. Sterker nog, je mobiele telefoon is ook het kantoortoestel. Er hoeft niets omgeschakeld te worden en de instellingen blijven ongewijzigd. Intern verhuizen is zo ook eenvoudig.

Nog meer voordelen van Reto VoIP

  • geen investering meer in een dure ijzeren telefooncentrale
  • lagere telefoonkosten (gemiddeld 35% goedkoper dan met een oude telefooncentrale)
  • vast-mobiel integratie (je kantoortelefoon verbindt je met één muisklik door naar een mobiel)
  • Naadloze integraties met je website en Buildix (Zo zie je bijvoorbeeld bij de Contact Manager precies wanneer er met een relatie gebeld is, wie dit heeft afgehandeld, hoelang het gesprek duurde etc. Dit is vervolgens weer te koppelen aan een terugbelverzoek voor een collega, inclusief reminders)
  • extra features tussentijds aanvragen door middel van modules. Wij hebben geen vaste pakketten
  • voice-mail boodschappen komen in je e-mail
  • geen langlopende contracten
  • 24/7 beheeromgeving via Reto VoIP Portaal:
    voip.reto.nl
  • op maat gemaakte telefonie oplossingen
  • eigen platform, kwalitatief en betrouwbaar
  • extra diensten als call filtering (bijvoorbeeld: alleen je belangrijkste klanten worden met je doorverbonden), wachtrijen en conference calls.

Nadelen zijn er eigenlijk niet. Zelfs de installatie levert je nauwelijks hinder op. In het gunstigste geval ben je misschien vijf minuten telefonisch niet bereikbaar. In het ongunstigste geval hooguit een paar uur. In overleg plannen wij het meest geschikte moment.

Nummerbehoud

Heb je al een bestaand telefoonnummer? Dan kan je deze meeverhuizen (porteren) naar ons platform. Ook nummerblokken kunnen eenvoudig naar ons platform worden verhuisd. Een portering duurt normaal 5 werkdagen.

Standaard features

In de Reto VoIP zijn de volgende onderdelen standaard inbegrepen:

  • Openingstijden
  • Meldingen
  • Flexibel schakelen
  • Voicemail naar e-mail
  • Reto VoIP app
  • Online beheer
  • Altijd up-to-date
  • Belgroepen
  • Realtime statistieken
  • Reto Browser plugin
  • Buildix koppeling
  • Filters
  • Naamherkenning

Reto VoIP partners

SkypeSkype
3CX3CX
YealinkYealink
PlantronicsPlantronics
JabraJabra
SennheiserSennheiser
PolycomPolycom
DraytekDraytek
CiscoCisco

VoIP is het nieuwe zakelijk bellen
Optimale bereikbaarheid , flexibiliteit en controle.

Zo heb je telefonie als communicatiemiddel nog nooit gezien...

Vraag een demo aan

Veelgestelde vragen over Reto VoIP

VoIP account.

Om een toestel of softphone aan te sluiten op Reto VoIP heb je een VoIP account nodig.
Log in op de online Reto VoIP beheeromgeving en klik op VoIP account.

Waar stel ik mijn openingstijden in?

In de online beheeromgeving van Reto VoIP kun je bij de module Openingstijden zelf eenvoudig aangeven op welke tijdstippen je bereikbaar wilt zijn en op welke tijdstippen juist niet. 

Wat zijn de mogelijkheden van de Reto VoIP app?

Met de Reto VoIP app heb je een telefooncentrale in je broekzak.

  • De Reto VoIP app geeft je de mogelijkheid om ook onderweg te bellen met mobiel alsof je op kantoor bent
  • De kosten voor het bellen met de app worden ook onder het zakelijke account gefactureerd
  • Het adresboek van de telefoon kan worden gebruikt
  • Geen hoge datakosten door het gebruiken van deze app (GSM techniek is de basis voor het bellen)

Werkt elk VoIP toestel met Reto VoIP?

In principe zal elk toestel dat gebruik maakt van het SIP protocol moeten werken met Reto VoIP. Echter beschik je dan vaak niet over alle opties en mogelijkheden. Voor de toestellen die je bij ons bestelt geldt dat deze 100 procent werken. Voor een aantal overige toestellen hebben we ook beschreven wat de optimale instellingen zijn.

Reto VoIP app: Uitgaand bellen.

Is je app ingesteld, kies dan via de app een nummer uit je contactenlijst (alleen mogelijk bij iOS), uit je recente oproepen of toets een nummer in en druk op de beltoets. Je smartphone zet het gesprek op en de ontvanger ziet niet jouw mobiele telefoonnummer, maar juist jouw zakelijke nummer in zijn display.

Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de Reto VoIP app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de Reto VoIP app het nummer waar je naartoe wilt bellen. Vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt. Zo bel je dus ook zonder internet uit met je zakelijke nummer naar de klant. 

Let op: Bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.

Let op: Bij Android en iOS moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: ‘toestaan dat Reto VoIP het volgende doet: audio opnemen’ toestaan / Reto VoIP wil toegang tot de microfoon. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

Reto VoIP Portaal: Belgroep aanmaken.

1. Klik op 'Beheer'
2. Klik bij 'Doorschakelen' op 'Belgroep'
3. Klik op 'Toevoegen'
4. Geef de groep een 'Intern nummer (extensie)'
5. Geef de groep een 'Beschrijving'
6. Selecteer onder 'Bestemmingen' bij 'Gebruikers' de leden voor de Belgroep
7. Klik op 'Opslaan'

Reto VoIP Portaal: Belplan aanpassen.

1. Klik op 'Belplan'
2. Klik op 'Wijzigen' (symbool met potlood)
3. Klik op 'Stap toevoegen'
4. Vul een nieuwe 'Eindbestemming' in

Bestaand telefoonnummer meenemen.

Bij Reto VoIP kunnen we het vaste nummer uiteraard overnemen van je huidige provider. Hiervoor hebben wij een handig formulier opgesteld welke je nadat je klant van Reto VoIP bent geworden kunt invullen. Als we alle gegevens compleet hebben, zorgen wij dat je je oude nummer binnen 5 tot 10 dagen kan gebruiken via Reto VoIP.

Wij kunnen naast nationale nummers ook 088/085 nummers voor je registreren.

Gesprekskosten.

Als je belt met Reto VoIP gelden daar afhankelijk van je bestemming verschillende tarieven voor. Belangrijk om te weten is dat je altijd per seconde betaalt. Naar collega's die ook gebruik maken van Reto VoIP bel je sowieso gratis. Ook als je belt naar andere klanten van Reto VoIP rekenen wij geen gesprekskosten. Voor alle overige bestemmingen verwijzen we je naar een overzicht van onze gesprekstarieven.

Reto VoIP app: Hoeveel data verbruikt de app?

Een gesprek over 4G of 3G+ gebruikt ongeveer 0.2MB per minuut.

Reto VoIP app: Inkomende oproepen ontvangen.

Als je inkomende oproepen wilt ontvangen op de app, dan ga je in de app onder de menu-knop naar ‘Belplan’. Voeg vervolgens het nieuwe App-account toe aan het Belplan. Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘Gebruiker’ toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.

Als je gebeld wordt op de Reto VoIP App, hoor je bij iOS een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Bij Android hoor je je reguliere ringtoon. Je neemt het gesprek op door eerst op de melding te klikken, je telefoon te ontgrendelen, vervolgens de app te openen en op ‘Accepteer’ te klikken. Wil je sneller opnemen (en ja, dat wil je natuurlijk), swipe dan de melding naar links en het gesprek wordt sneller beantwoord.

Reto VoIP Portaal: Telefoon doorschakelen naar mobiel nummer.

1. Klik op 'Beheer'
2. Klik op 'Vast/Mobiel' onder de kop 'Doorschakelen'
3. Klik op 'Toevoegen'
4. Vul het telefoonnummer in met de volgende notatie: +31612345678
5. Vul een beschrijving in (later gemakkelijk terug te vinden in 'Belplan')
6. Kies bij 'Doorgeven van nummerweergave' voor 'Nummer van beller'
7. Klik op 'Opslaan'
8. Klik op 'Gebruikers'
9. Klik op 'Wijzigen' (symbool met potlood)
10. Klik op 'Telefonie-instellingen'
11. Selecteer bij 'Vast/mobiele nummer' het 06-nummer
12. Selecteer bij 'Bereikbaarheid' het 06-nummer
13. Klik op 'Opslaan'

Reto B.V.
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

035 - 603 23 05 (ma t/m vr 08.30 tot 17.30)
info@reto.nl

Wist u dat?

Het is mogelijk om de beschikbaarheid van een domeinnaam te controleren via de zoekfunctie op onze website. U treft de zoekfunctie rechts in onze hoofdnavigatie.
Reto ooit begonnen is als internetbureau, maar tegenwoordig ook diensten aanbiedt in de vorm van fotografie, netwerkbeheer, hardware en narrowcasting.