Ondersteuning op afstand

Ondersteuning op afstand

Om uw computer, telefoon of tablet beveiligd op afstand over te nemen om ondersteuning te bieden, is het handig om Teamviewer te downloaden. Al in het bezit van Teamviewer? Ga dan verder bij stap drie.

Vijf eenvoudige stappen:

  1. download Teamviewer via onderstaande knop;
  2. het gedownloade bestand uitvoeren of installeren;
  3. opstarten van Teamviewer (Reto Support);
  4. Geef ID op het scherm door via telefoonnummer: 035 - 603 23 05;
  5. wij kijken nu mee. Je kunt precies zien wat we doen en hoe de muis beweegt.

Downloaden

Ondersteuning
op afstand

Bestandsbeheer

Bestandsbeheer

Onder bestandsbeheer zijn alle door jou (en anderen) opgeslagen bestanden (zoals foto’s) te vinden. Ook kun je in bestandsbeheer allerlei bestanden uploaden zodat deze op de website kunnen worden gebruikt.

Bestandsbeheer: + Uploaden (N)

Uploaden van bestanden kan op drie manieren.

  1. Als je op Bestandsbeheer klikt, vind je alle mappen die al eens gemaakt zijn, zoals bijvoorbeeld een mapje (standaard te vinden) upload-2018. Als je op zo’n mapje klikt, zie je wat er zoal al is aan materiaal in dat album. Ook kun je hier nog weer extra materiaal in uploaden. Bovenin (in het grijs) vind je een plussymbool met de link om te uploaden (daarnaast nog lijstweergave, om de inhoud van de map in lijstweergave weer te geven, verder nog beeldweergave om de inhoud van de map in beelden weer te geven en een prullenbak). Als je op + Uploaden (N) drukt (je kunt dus ook als sneltoets N gebruiken), zie je een knop genaamd Bladeren. Als je daar op drukt, kun je een foto uploaden, die je ergens in Bestandsbeheer hebt opgeslagen.
  2. Je sleept gewoon de afbeeldingen die je wilt uploaden bovenop je open Buildix-scherm. Er verschijnt dan een zwart, wat doorzichtig scherm overheen. Automatisch belanden je foto’s dan in Upload-jaartal (voorlopig dus Upload-2018), dat een fotoalbum is dat wij al automatisch voor je hebben gegenereerd en ook weer heel makkelijk terug te vinden is in Bestandsbeheer.
  3. Uploaden via e-mail. Ook kun je afbeeldingen van je telefoon uploaden. Ben je ergens, en je wilt meteen een foto op je website uploaden, dan mail je naar 9491a53172123c3771ee6b94fe675d8220c845f4@buildix.nl (alvast van tevoren opslaan in je mailcontacten!), dan wordt de foto meteen naar de goede plek in Buildix gestuurd en online gezet op je website (werkt dit al? en KLOPT deze werkwijze???????).

Bestandsbeheer: Uploaden (Ctrl+S)

De knop + Uploaden (N) is inmiddels gewijzigd in Uploaden (Control+S), sneltoets is dus control + S op je toetsenbord. Hiermee kun je de juiste foto(‘s) die je hebt geselecteerd opslaan (ze staan dan in Bestandsbeheer van Buildix opgeslagen).

Bestandsbeheer: Snel toevoegen

De tab 'Snel toevoegen' is ook handig. Dan kun je een map op je computer openzetten en zo de foto’s die je nodig hebt, heel snel slepen in Buildix. Als je weer teruggaat naar Bestand uploaden, zie je welke foto’s je geselecteerd hebt om op te slaan. Met Uploaden (control + S) sla je de foto’s dus ook daadwerkelijk op in Bestandsbeheer van Buildix (zoals al eerder gezegd).

Bestandsbeheer: Nieuwe map aanmaken

Als je op Bestandsbeheer links in het menu klikt (je ziet dan alle mappen met bestanden die er al zijn),  kun je ook zelf een mapje aanmaken voor een nieuw album. Naast Uploaden (+ N) staat het symbool van een zwart mapje (zie het plaatje onder kop Bestandsbeheer: + Uploaden (N) ). Als je hierop klikt, kun je een nieuw mapje aanmaken. Dit is handig want dan heb je de foto’s van één onderwerp meteen bij elkaar. Dat is ook weer gemakkelijk terug te vinden.

Bestandsbeheer: Foto’s verwijderen uit een fotoalbum/map

Soms zijn er teveel foto’s geüpload, of staat er nog een foto tussen die je bij nader inzien niet op je website wilt hebben. Dan kun je het volgende doen: Selecteer in een album de foto’s die je wilt verwijderen. Onderin verschijnt een zwarte doorzichtige balk met daarin onder andere een prullenbak. Als je hier op prullenbak klikt, worden de foto’s verwijderd. Let op: bovenaan de pagina staat ook een prullenbak. Deze heeft echter een andere functie; niet hiervoor gebruiken dus!

Reto B.V.
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

035 - 603 23 05 (ma t/m vr 08.30 tot 17.30)
info@reto.nl

Wist u dat?

Het is mogelijk om de beschikbaarheid van een domeinnaam te controleren via de zoekfunctie op onze website. U treft de zoekfunctie rechts in onze hoofdnavigatie.
Reto ooit begonnen is als internetbureau, maar tegenwoordig ook diensten aanbiedt in de vorm van fotografie, netwerkbeheer, hardware en narrowcasting.